4. Ročník

Matematika-ukázka grafů

Zdravím celou čtvrtou třídu.

Níže uvádím grafy, které jsem od Vás obdržela. Moc za ně děkuji. Bohužel se mi neozývájí někteří žáci. V příštích dnech uveřejním v Aktualitách kritéria hodnocení pro druhé pololetí. Odevzdávání domácích  úkolů, Vaši komunikaci – mapujeme. O tom, jak spolupracujete se budeme okrajově opírat při hodnocení v druhém pololetí. Pokud má někdo technické problémy s odesíláním domácího učení, můžeme Vám je pomoci řešit vzdáleně.

Přeji Vám hezký víkend. ML

Grafy spojnicové

Čti více

Matematika 4, 27.4. – 30.4.

Ahoj čtvrtá třído.

Zdravím Vás opět v novém týdnu. Již jsem obdržela některé domácí úkoly, které následně zveřejním. Na některé stále čekám.


V tomto týdnu budeme pokračovat v pracovním sešitě číslo 3 na str. 2, cv. 4.

Dále budete počítat v oboru do milionu – str. 3, kde Vás nečeká žádná záludnost. Vše jsme již procvičovali. Pro zopakování se podívejte na žluté rámečky v učebnici na stranách 5, 6,7.

Následuje str. 4 s počítáním závorek. Zítra, tedy 28.4. je podobné téma určené ovšem pro třetí třídu na učítelka. Podívejte se. Netuším, jak široce budou dané téma vysvětlovat.

Přeji Vám krásné závěrečné dny v měsíci dubnu, užívejte sluníčka a mějte se hezky. ML

 

Čti více

Učení od 27.4.

Zdravím Vás opět v tomto dalším týdnu od 27.4 do 3.5. Pomalu se nám to krátí, snad se na konci měsíce již uvidíme společně ve škole.

Český jazyk-budeme pokračovat v opakování vzorů mužského rodu a také ostatních rodů a vzorů, doděláme si cvičení v pracovním sešitě Vzory, už nám zbývá jen str. 36 a 37 vzor stroj, předseda a soudce. Na str. 40 jsou zkušební diktáty, můžete si některý vyzkoušet.

Znovu připomínám možnost procvičování češtiny zdarma v tomto programu www. didakta.cz, jen je potřeba program nainstalovat. Děti ho znají ze školy a umí v něm pracovat. Jsou zde zábavná procvičování do všech předmětů.

Vzory podstatných jmen najdete v sekci Ohebné slovní druhy 1

Je potřeba stáhnout aplikaci DidaktaCZ projektor z tohoto linku http://www.didakta.cz/DidaktaCZ-Setup-1.0.0.zip a nainstalovat. Pak by Vám měly jít spustit všechny nabízené programy na www.didakta.cz

Přístup k výukovým programům:

Pro přihlášení využijte tento odkaz www.didakta.cz

Login: crna2079@didakta.cz

Heslo: TQTB

 

Nápad na procvičování přídavných jmen, propojeno s přírodovědou k tématu „Louka“.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2283344405299950&set=gm.1679160228903893&type=3&theater

 

Čtení

Eliška nám napsala jaké knížky zná od A. Lindgrenové, moc děkujeme:

Pipi dlouhá punčocha

Karkulin je nejlepší

Ronja dcera loupežníka

Děti z Bullerbynu

Kajsa nebojsa

Bratři lví srdce

V čítance si tentokrát přečteme ukázku Medvídek Pú od A. Milneho a ukázky jarních rýmovaných her str. 91 až 93. Znáte také nějakou, kterou hrajete či jste hráli, když jste byli malí? Napište mi. Přemýšlejte také jakou přečtenou knížku si zapíšete do svého čtenářského deníku za duben. Pište na samostatný list papíru a po návratu do škola si ve výtvarné výchově vyrobíme z Vašich zápisů sešitek-deník.

Tady spíše pro zábavu, Medvídek Pú v animované podobě

https://www.youtube.com/watch?v=ptw28egcTj4&list=PLBOw3Svb4PuXMiTjNVB_YH07yH-s6cRRV

Angličtina-připomínám projekt na téma-ovoce, zelenina, jídlo, chybí mi projekty od 5 dětí. Budeme pokračovat v lekci 24 str. 51, procvičujeme přítomný čas prostý, jak už jsme se zmínili a jak jste viděli ve videích, v 3. osobě čísla jednotného přibírá sloveso koncovku -s, v této lekci si procvičíte tvoření otázek pomocí pomocného slovesa do nebo ve 3. osobě čísla jednotného pomocí does, také zápor se tvoří pomocí těchto pomocných sloves, tedy don´t či does´t, vysvětleno je to ve cvičení 4 na str. 50 na slovese want-chtít. Na str. 51 ve cvičení 5, budeme pracovat s tabulkou a rozhodujeme se, zda je věta pravdivá či ne. Ve cvičení 6 čteme otázky a odpovídáme na ně podle tabulky. V PS si uděláme cvičení na str. 51 cvič. 4, 5, 6 a 7. S čím si nebudete vědět rady, nechte a doplníme ve škole. Nechávám videa na vysvětlování přítomného času:

https://www.youtube.com/watch?v=n3a6oKGEkfU

https://www.youtube.com/watch?v=PXdpP7MwJ4E

https://www.youtube.com/watch?v=OMF_K3Vmrd8&list=RDCMUC9VWyvdF-91McG6kt27MeKA&index=2

Sporty a hry:

https://www.youtube.com/watch?v=i2yhyaNb4ac

https://www.youtube.com/watch?v=fCsoArmSskA

https://www.youtube.com/watch?v=T9sZ60vibp4

 

Přírodověda-na hádanku o šnečí kovadlině mi přišlo 5 odpovědí, všechny správně, v příloze si můžete prohlédnout odpovědi a fotky žáků. Posílám v mailu a přikládám i sem další hádanku č. 2.

Vyhodnocení poznávačky č. 1 přikládám taktéž v příloze. Odpovědi zaslali 4 žáci.  Výsledky měli postejné, takže všem čtyřem patří první místo. Blahopřeji. Z dalších fotek připravím druhé kolo poznávačky, někdo již zaslal, ale ještě mi posílejte fotky dalších přírodnin, ať jich je více. Děkuji.

Dva další z Vás mi zaslali projekt, viz. příloha. Děkuji. Z projektů mi chybí práce od 2 dětí.

V přírodovědě nás budou zajímat trávy a luční květiny 1. díl str. 44 až 45. A podívejte se nejen do učebnice, ale i ven na zahradu, louku a prohlédněte si, co už kvete. Můžete nakreslit, vyfotit a poslat obrázek. Můžete sbírat, lisovat a chystat herbář. Trávy se lehce suší, proto se hodí do herbáře. Uděláme si každý 10 rostlin. My se budeme nyní věnovat tématu Na louce, přírodověda 1. díl, str. 43 až 45. Jak udělat herbář se podívejte zde:

https://www.youtube.com/watch?v=EqmlqDYgABk

Další vzdělávací videa:

https://www.poznavackaprirody.cz/

https://www.youtube.com/watch?v=5XGmTHCN8HY

https://www.youtube.com/watch?v=JID16Emro5s

https://www.youtube.com/watch?v=GC80nYUwGAs

https://uciteldodomu4.blogspot.com/p/prirodoveda-poznavacky.html

Vlastivěda-v kapitole 24 str. 90 až 92 se seznámíme se životem ve městech a na zámcích, po husitském hnutí nastal v našich zemích nástup rodu Habsburků na náš trůn. Můžete sledovat i další videa Dějiny udatného českého národa od dílu č. 45 až 51. https://www.youtube.com/watch?v=Sj2EMoZ8nTg&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=42

Na tomto odkazu další procvičování:

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/1-stupen/1587-spolecnost-clovek-a-jeho-svet?scroll=100

Mějte se krásně a pohodově i v tomto týdnu, pozdravuji všechny děti, už se na Vás těšíme, Růžena Smolenová.

Čti více

Matematika 4 – 20.4 – 26.4.

Ahoj děti,

opět další týden domácího učení je před námi. Zaměříme se na práci s daty, tedy diagramy a grafy. V učebnici máte na str. 26 ukázku sloupkového grafu a hůlkového grafu. Projděte si je s rodiči společně, aby jste je lépe pochopily.

Je důležité umět v těchto grafech číst informace, které zaznamenavají. Diagramy, grafy se skládají ze dvou os. ( vodorovné a svislé). Vzájemně svírají pravý úhel. Znázorňují vztahy různých informací.

V praktické části Vás čeká čtení diagramů a práce s nimi  v pracovním sešitě str. 19, cv. 1,2. z druhého dílu. Tímto druhý díl bude ukončen.

Po dobu celého týdne, Tě také čeká  vlastní graf. Bližší instrukce získáš, níže

Matematika 4 – 20.4. – 26.4.

Čti více

Učení od 20.4. do 26.4.

Dobrý den, čeká nás další týden učení od 20.4. do 26.4.

Český jazyk-budeme pokračovat v opakování vzorů mužského rodu a také ostatních rodů a vzorů, doděláme si cvičení v pracovním sešitě Vzory, v učebnice se jednalo o učivo od str. 18 až do str. 23. Do školního či domácího sešitu jste si mohli napsat cvičení či diktáty a to str.19-cvič.8, str.21.-cvič. 4 a 6, str.22-cvič.5 a 6, str. 23-cvič.9 a 10. Co jste nestihli, si můžete postupně dopisovat. V PS Vzory můžeme pokračovat dál str. 35 vzor Hrad a str. 39 opakování všech vzorů. Můžete opakovat v cvičeních na internetu a posílám i odkaz na vysvětlování učiva na youtube např:

https://www.youtube.com/watch?v=Ua0VrAdewpA

https://www.youtube.com/watch?v=kfgsTwu8pC0

https://www.youtube.com/watch?v=ufP_Fvjffhk

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-4-trida/koncovky-podstatnych-jmen

https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_cj1.php

https://www.pravopisne.cz/uroven-cviceni/4-trida-zs/

https://www.umimecesky.cz/cesky-jazyk-podrobne-4-trida#kc-2

Čtení-v čítance budeme pokračovat na str. 86 jarními básničkami a přečteme si ukázku z knihy A. Lindgrenové – Ronja, dcera loupežníka. Spisovatelku již známe z jiných knížek, vzpomenete si na některé? Napište mi na maila, které knížky od ní znáte nebo které jste četli. Můžete si některou zařadit i do čtenářského deníku. Třeba Vás zaujme i tato ukázka a knížku si přečtete, je možnost i stáhnout si některé knihy na Databázy knih zdarma a číst si ji na tabletu.

https://www.databazeknih.cz/eknihy-zdarma-ke-stazeni?dle=&id=1&gid=72

Angličtina-v lekci 24 str. 50-51 budeme pokračovat v procvičování přítomného času prostého, jak už jsme se zmínili a jak jste viděli ve videích, v 3. osobě čísla jednotného přibírá sloveso koncovku -s, v této lekci si procvičíte tvoření otázek pomocí pomocného slovesa do nebo ve 3. osobě čísla jednotného pomocí does, také zápor se tvoří pomocí těchto pomocných sloves, tedy don´t či does´t, vysvětleno je to ve cvičení 4 na str. 50 na slovese want-chtít. Přečtěte si cvičení 1, zkuste přeložit do češtiny a do sešitů English si napište odpovědi na otázky ve cvičení 2. Zapamatujte si časování významových sloves podle cvičení 4. Napište si nová slovíčka a v PS udělejte cvičení na str. 50. Cvičení 2 udějte podle článku v učebnici.

https://www.youtube.com/watch?v=n3a6oKGEkfU

https://www.youtube.com/watch?v=PXdpP7MwJ4E

https://www.youtube.com/watch?v=OMF_K3Vmrd8&list=RDCMUC9VWyvdF-91McG6kt27MeKA&index=2

Sporty a hry:

https://www.youtube.com/watch?v=i2yhyaNb4ac

https://www.youtube.com/watch?v=fCsoArmSskA

https://www.youtube.com/watch?v=T9sZ60vibp4

Přírodověda-V přiložené fotce zasílám hádanku a úkol pro Vás. Na fotce můžete vidět kámen a okolo něho rozbité ulity malých šneků. Otázka zní: Jaký pták využívá tyto šnečí kovadliny a živí se i šneky? Pošlete mi obrázek a jméno tohoto ptáka. Tak toto byla otázka z minulého týdne, přišly mi zatím 3 odpovědi, ostatním poradím zadat do vyhledávače slovní spojení šnečí kovadlina, a záhada bude vyřešena. Z Vašich fotek jsem sestavila poznávání přírodnin, zatím přišla jen jedna odpověď, už se chystá další kolo, tak pospěšte s řešením. My se budeme nyní věnovat tématu Na louce, přírodověda 1. díl, str. 43 až 45. K tomu se nám pěkně hodí Vaše fotky, které mi posíláte. Postupně budeme vytvářet herbář rostlin, tak můžete přemýšlet, které rostliny byste chtěli mít ve vašem herbáři-sbírce vylisovaných rostlin. Jak udělat herbář se podívejte zde:

https://www.youtube.com/watch?v=EqmlqDYgABk

Další vzdělávací videa:

https://www.youtube.com/watch?v=5XGmTHCN8HY

https://www.youtube.com/watch?v=JID16Emro5s

https://www.youtube.com/watch?v=GC80nYUwGAs

https://uciteldodomu4.blogspot.com/p/prirodoveda-poznavacky.html

Vlastivěda-po Karlu IV. se podíváme na Jana Husa a dobu husitskou. Jedná se o oblíbené téma dětí. Přečtěte si o ní na str. 87 až 89. Můžete doplnit sledováním videí.

https://www.youtube.com/watch?v=Sj2EMoZ8nTg&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=42 následují další díly o husitech

http://www.rysava.websnadno.cz/Vlastiveda.html  Od kap. 14

https://www.wildova.cz/vlastiveda/vlastiveda-4/  Kapitola Husitství

Přeji další bezproblémový týden, pozdravuji všechny žáky a mějte se krásně, Smolenová.

Čti více

Matematika 4

Ahoj děti,

vkládám další část domácího učení.

Vypracujte v pracovním sešitě 2. dílu str.24. Diagramy ze str. 19 nás čekájí příští týden v pondělí 20.4..

Dále pracovní sešit díl 3.  str. 1, opakování a na str. 2 slovní úlohy číslo 1,2 do školního sešitu.

Mějte se hezky a užívejte si sluníčka. ML

Čti více
Navštivte naše staré WWW